RealityMIX.cz

Dodavatelé elektřiny v ČR: Kteří jsou největší a kteří nejlepší?

Dodavatelé elektřiny v ČR: Kteří jsou největší a kteří nejlepší?

21.4.2021: Jaký je rozdíl mezi dodavatelem a distributorem, podle čeho si vybrat mezi společnostmi dodávajícími elektřinu a kteří dodavatelé jsou nejoceňovanější? Pomůžeme vám vybrat toho nejlepšího dodavatele elektřiny pro váš byt či dům.

Kdo je distributor a kdo dodavatel elektřiny?
Zatímco distributoři zajišťují soustavu pro rozvod elektřiny do odběrného místa, dodavatelé elektřiny mají na starosti její prodej koncovým zákazníkům. Distributoři působí na českém trhu pouze 3 – PRE, ČEZ a E.ON. Republiku mají rozdělenou podle regionů a nelze je měnit podle přání zákazníka (jsou vázáni na adresu odběrného místa). Oproti tomu dodavatelů elektřiny začalo od roku 2006 na trhu působit přes 350 a zákazník si mezi nimi může vybírat dle libosti.

Největší a nejoceňovanější dodavatelé elektřiny
Dnešní trh s energiemi vybízí k vysoké konkurenci mezi dodavatelskými společnostmi. Některé sází na nejnižší cenu, jiné pak poskytují zákazníkům nadstandardní služby. Mezi největší dodavatele elektřiny v ČR patří:

  • ČEZ,
  • E.ON,
  • PRE,
  • innogy,
  • Bohemia Energy.

První tři příčky největších dodavatelů se přitom shodují s českými distributory elektrické energie. Největší však nemusí znamenat nejlepší – podle serveru 5nej.cz, který hodnotil dodavatele elektřiny podle různých kritérií (šíře služeb, podmínky služeb, zákaznická podpora aj.), patří mezi 5 nejlepších dodavatelů tyto společnosti:

  • MND,
  • Bohemia Energy,
  • ČEZ,
  • innogy,
  • E.ON.

Podle čeho vybrat dodavatele elektřiny
Výběr nového dodavatele elektřiny vám mohou usnadnit online srovnávače, musíte však vědět, na jaké rozdíly byste se měli soustředit. Cena je sice důležitá, nemusí být však rozhodujícím faktorem. Může se totiž stát, že výhodná cena za kWh platí pouze pro první rok smlouvy nebo může být dodavateli kompenzována vysokými fixními poplatky za správu odběrného místa či jinými.

Proto byste se při výběru měli orientovat také podle šíře služeb, mírou stability na trhu a délkou historie společnosti, podle spokojenosti klientů či přístupu zákaznického servisu.

Foto: Castorly Stock, Pexels

- komerční prezentace -

Autor: eVisions Advertising

Podobné články