RealityMIX.cz

Lazura navrátí lesk starému nábytku, trámům i fasádě

Lazura navrátí lesk starému nábytku, trámům i fasádě

11.5.2021: Dřevo je jedním z nejoblíbenějších a nejčastěji používaných materiálů vůbec. Hodí se jak na fasádu, tak na nábytek, okenní rámy nebo interiérové dřevěné obklady. Aby si však uchovalo svou přirozenou krásu, je potřeba ho jednou za čas oživit vrstvou lazury. Přečtěte si, jak na to.

Na dřevo v interiéru používejte vodou ředitelné lazury, které ochrání nábytek i obklady před mechanickým poškozením a zdůrazní přirozenou krásu materiálu. Naproti tomu v exteriéru, tedy na fasádu, terasu i zahradní nábytek, používejte tenkovrstvé lazury. Ty ochrání dřevo před rozmary počasí i houbami, plísněmi nebo mechem. Oba typy lazur seženete jak v bezbarvém, tak barevném provedení, přičemž platí, že čím tmavší odstín, tím vyšší ochrana před slunečními paprsky, které způsobují šednutí dřeva.

Tip: Venkovní dřevěné plochy by měly být před nátěrem lazurou nejprve impregnovány, aby byly chráněny před zamodráním a napadením dřevokaznými houbami nebo hmyzem.

Lazurování krok za krokem

Pro úspěšnou renovaci zašlých dřevěných ploch je klíčová nejen správná barva, ale také nářadí. Kvalitní štětce a válečky vám navíc výrazně usnadní práci. K ruce si vezměte ještě vaničku na barvy, dřívko na míchání a brusný papír.

Abyste docílili dobrého výsledku, je nutné dřevěnou plochu před natíráním patřičně připravit. Dřevo nejprve zbruste, abyste ho zbavili starých nátěrů a mastnoty. Podklad by měl být před novým nátěrem dokonale hladký a čistý. Pokud pod starými nátěry objevíte praskliny, vyplňte je akrylátovým tmelem. Ten nechte zhruba 3 hodiny zaschnout, poté dřevo očistěte brusným papírem a můžete se pustit do samotného natírání. To už není nic složitého. Lazuru nanášejte vždy ve směru textury dřeva, a to ve dvou vrstvách, přičemž první nátěr nechte zaschnout alespoň 12 hodin. Aby vám dřevěné prvky ve vašem domově dělaly radost co nejdéle, stačí na nich vrstvu lazury jednou za rok obnovit.

- komerční prezentace -

Autor: eVisions Advertising

Podobné články